Prožijte s námi jógový víkend a dopřejte si čas relaxace bez všedních povinností 🙏

Cvičíte jógu z pohodlí domova? Nezapomeňte na těchto 5 věcí

Darina
Darina
Cvičíte jógu z pohodlí domova? Nezapomeňte na těchto 5 věcí

Doba nás žádá, abychom pro naše i bezpečí ostatních zůstávali doma a přesunuli sem i naši praxi jógy. Tu určitě nezanedbávejte, protože pomáhá k fyzickému i psychickému zdraví. Naštěstí jako motivace slouží online hodiny, které najdete i v našem studiu. Jak se na takovou lekci připravit?

1. Prostor

Zásadní pro cvičení je najít správné místo, kde budete mít klid, dostatek místa a také dobře uvidíte na obrazovku, aniž byste se museli neustále otáčet, kroutit apod. Doporučujeme dát si počítač přímo před sebe. V kočce i dalších cvicích tak hezky uvidíte dané cviky. Prostor kolem by měl vystačit na to, aby nohy v pokrčení mohly bez problému klesnout do boku a aby bylo možné dát ruce do svícnu.

2. Pomůcky

Ne každý jsme doma vybaveni jógový pomůckami, podložku často ale najde každý. A pokud ne, dobře poslouží i koberec, na který si dejte ručník. Bloček nahradíte složenou dekou, která se navíc bude hodit při závěrečné relaxaci. Jestli se vám doma někde válí tenisák určitě si ho s sebou na lekci vezměte. Hezky si tak na začátku můžete promasírovat chodidla – stoupněte si a mírnou vahou míček chodidlem promačkávejte.

3. Atmosféra

Zkuste být k sobě laskaví a nachystat si příjemné prostředí, které umocní zážitek z cvičení. Místnost dobře vyvětrejte. Vzduch můžete ovonět přírodním aromatickým sprejem, doporučujeme třeba eukalyptus, nebo vonnoutyčinkou. Zapalte pár svíček a umístěte je tak, aby vám nepřekážely. Důležitéje také osvětlení. Na cvičení se hodí měkké žluté světlo, vyvarujte se protobílým LED zářičům. Intenzitu světla volte tak, abyste se dobře orientovaliv prostoru, ale aby nezatěžovalo oči.

4. Sebekontrola

Při online józe nemá lektorka šanci provádět důkladnou kontrolu, proto musíte být při cvičení vnímavější a také opatrnější. Jděte jen do takových rozsahů, kde se cítíte příjemně. Velkou pozornost věnujte kolenům, kotníkům a loktům, zvlášť pokud trpíte na hypermobilitu. Nechte se vést vlastním dechem, kdykoliv si dopřejte odpočinek v pozici dítěte a nastavte si tempo, které vám budevyhovovat.

5. Relaxace

Závěrečný odpočinek nevynechávejte. Pokud není součástí lekce, dopřejte si hosami. Pár minut klidu a „vypnutí“ završí cvičení a pomůže vám ho krásně vstřebat. Navíc každá chvíle, kdy mysl a tělo odpočívá, je vzácná.

Náš tip: Na našem youtube portálu Jóga spirit najdete pár jógových videí. Cvičení z domova se tak stává nejen pohodlné, ale zároveň technicky správné díky vedení některé z našich zkušených lektorek.
Lekce jógy & pilates

Od pondělí do neděle pro vás na Praze 3 pořádáme různorodé lekce jógy a pilates.

Více info o našem studiu
Workshopy & akce

Zúčastněte se našich workshopů pořádaných v prostředí útulné kavárny.

Více o workshopech
Jógové víkendy

Prožijte víkend plný relaxu, zdravého pohybu a v obklopení skvělého jídla.

Více o víkendech

Další články

Ženské kruhy – O co se jedná a proč se přidat?
Naše tipy
11.11.2023

Ženské kruhy – O co se jedná a proč se přidat?

Tradice ženských kruhů sahá až do starověku, ne-li dál. O čem přesně jsou a jak mohou vám a ženám ve vašem okolí pomoct?

Úplněk a jeho vliv na naše tělo
Zdraví
8.23.2023

Úplněk a jeho vliv na naše tělo

Během svého života jsem se již několikrát setkala s názorem, že fáze měsíce může ovlivňovat, jak spíme, jak se cítíme, jak třeba fungují naše vnitřní orgány a že bychom jeho fázím měli určité činnosti přizpůsobovat. Jak to ale je ve skutečnosti? Podle čeho se řídit a čemu věřit?

Buďme si o něco blíž

Navštivte náš Instagram
Instagram Gallery - Yogi Webflow TemplateInstagram Gallery - Yogi Webflow TemplateInstagram Gallery - Yogi Webflow TemplateInstagram Gallery - Yogi Webflow Template