Najděte klid, dech a kouzlo přítomnosti v dnešní uspěchané době. Pomůže vám s tím jóga založená na taoistické tradici.


Energie jin a jang vyjadřují opačné ale zároveň doplňující se principy v přírodě. Zatímco jang je aktivní, pohyblivý, odhalený, jin vyjadřuje stabilitu, nehybnost, skrytost. A přesně to můžete očekávat i od jin jógy, jejíž cílem je harmonizace energie v těle a oživení vazivových obalů svalů a orgánů – tedy šlach, vazů a fascií. Ty totiž postupně ztrácí pružnost a zkracují se. Tato změna přichází nejen s věkem, ale také když nemají dostatečnou „výživu“. Pojivovým tkáním prospívá pomalé a vědomé zatížení. Není je totiž možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání. Lekce jsou proto sestaveny z pozic, ve kterých budete setrvávat i několik minut (většinou 3 až 5 minut, může to být ale i déle). Cvičí se převážně na zemi, v bezpečných a stabilních pozicích. Díky tomu se zacentrují a ukotví klouby a je tak umožněn hladký pohyb.


Je velmi důležité najít si svůj rozsah a nepřekračovat ho (obzvlášť opatrně cvičte, pokud jste hypermobilní nebo příliš flexibilní). Bolest a napětí při překročení našich hranic nám zamezí volně dýchat a uvolnit se. Proto se neporovnávejte s ostatními a přijměte tělo takové, jaké je. Jakmile se bezpečně zakotvíte v pozici, můžete se uvolnit, povolit svaly a nechat tělo jen být. Tento stav může být ze začátku náročný, protože najednou „uslyšíte“ svou neustále pracující mysl a ztišit ji se může jevit jako velmi těžký úkol. Může se také dostavit řada emocí jako nuda, vztek, rozpaky. Lekci od lekce ale budete cítit pokrok a větší pohodu, naučíte se přijímat stavy mysli a nechat ji plynout bez neustálé kontroly. Jin jóga je skvělá protiváha pro dynamičtější lekce, nebojte se ji proto do své praxe zařadit, stane se tak vyváženější a prospěšnější.

Shrňme si hlavní benefity jin jógy:

  • Odstraňuje blokády a umožňuje tak proudění životní energie.
  • Naučí vás procítit energetické dráhy těla neboli meridiány.
  • Uvolňuje svaly, a hlavně protahuje zkrácené vazivové struktury v okolí kloubu, čímž zlepšuje
    jeho mobilitu.
  • Pomáhá uklidnit neustále běžící mysl, utřídit myšlenky, vnímat sebe a své pocity.
  • Naučí vás pozorovat, co se děje ve vaší hlavě i v těle, což vede k větší citlivosti, pochopení a
    přijetí sám sebe.
  • Snižuje stres.
  • Pomáhá najít hranice pohybu (rozsah), který je pro nás zdravý a přirozený. Díky tomu
    budeme při dalším cvičení více respektovat své tělo a jeho potřeby.
  • Naučí vás lépe procítit jednotlivé pozice, v dynamické praxi pak budete lépe plynout.
  • Zlepšuje výdrž, a to nejen fyzickou ale i mentální – to vám pak pomůže při meditaci.

Náš tip: Přihlaste se do kurzu jin jógy, kterým Vás od začátku února provede lektorka Pavla. Kurz který je složený z 10 lekcí je obohacen o aromaterapii. Probíhá každý čtvrtek od 19:40.