Jóga je v poslední době velmi oblíbeným sportem a doplňkem životního stylu. Narozdíl od jiných sportů je  úžasným cvičením nejen pro naše tělo ale i mysl. Pomáhá k fyzické i psychické pohodě a uvolnění, které zaručeně přispívají ke šťastnějšímu životu.

Pojďme se společně podívat na 5 hlavních benefitů jógy:

1. Zpevnění postavy a úleva od bolesti

Jógová praxe je velmi komplexní. Cvičením ásan, tedy pozic, se soustředíme na svalovou soustavu a od základu ji dáváme do pořádku. Přetížené a zkrácené svalstvo protáhneme a ochablé svaly naopak zpevníme a posílíme. Zlepší se tím tedy postavení naší kostry,  pohyblivost kloubů a to vše přispěje k úlevě od bolesti či napětí v konkrétních partií.

2. Uvolnění stresu a napětí

Ruku na srdce, kolikrát si během dne či týdne najdeme čas na odpočinek a regeneraci? Snažíme se stihnout co nejvíce povinností a úkolů, a to přispívá k vytváření stresu. Ať už toho negativního či pozitivního. Jógová praxe nám od stresu dokáže krásně pomoci. Propojením pohybu s dechem, které v józe vzniká, nám pomáhá se příjemně uvolnit a nesoustředit se na nic jiného. Na podložce jako by se čas na chvíli zastavil a starosti rozplynuly. Věnujeme se jenom sami sobě a tělo nám to na oplátku vrátí příjemným pocitem.

3. Zlepšení paměti, koncentrace a produktivity

Jak už bylo zmíněno, jóga má velký vliv na naši psychiku a mozek. Klíčem a symbolickým průvodcem v józe je náš dech. Tím, že se na chvíli zastavíme, upřeme pozornost ke svému dechu, se naše roztěkaná mysl začne automaticky zklidňovat. Různé meditační i dechové techniky, které v lekcích provádíme, pomáhají propojení mozkových hemisfér, a tím i zlepšení paměti. To nám může pomoci k vyšší produktivitě ať už v práci či běžných činnostech. Zvládání stresových situací s nadhledem a větší pohodou je potom dalším benefitem. :)

4. Lepší dechové návyky

Špatnými návyky a nesprávným držením těla se naše populace postupem času odnaučila správnému dýchání. Co to pro nás znamená? To, že dýcháme pouze do hrudního koše, tělo se nedostatečně okysličuje a cítíme se velmi často unaveni. To se na lekcích snažíme přeučit a znovu zapojit všechny části plic. Základním dechem v józe je takzvaný plný jógový dech, který je hluboký a pomalý. Tím zvyšujeme množství kyslíku v krvi a obecně řečeno přinášíme tělu více energie. 

5. Rovnováha v životě

Vnesení harmonie a rovnováhy do našeho života je asi největším benefitem jógy. Pravidelná praxe nás může naučit zpomalení a celkovému nadhledu na různé životní situace - méně hodnocení sebe samých i ostatních a více pochopení svého já. Jóga se může stát příjemnou cestou, jak najít životní balanc.